والفجر و لیال عشر
نوشته شده توسط : feraghat90

33سال پیش در چنین روزهایی مجاهدت، صبوری و ایثارگری ملت مسلمان و رشید ایران با هدایت فقیه مجاهد و نستوه، نواندیش در دین، عارف روشن ضمیر، سیاستمدار خداترس، متدین با ورع و بی‌رغبت به دنیا، مردمدار مهربان، حلیم و بردبار، پناهگاه مظلومان و ستم‌دیدگان، حضرت روح الله امام موسوی خمینی (ره) به بار نشست و وعده الهی «ان تنصروا الله ینصرکم»(‌2) محقق و دل مردم مالامال از عشق به خدا و مکتب شاد و سپیده‌دم پیروزی و فجر رحمت گشوده شد و پیروان روح‌الله با امیدواری به فضل الهی، نخستین شهد شیرین جهاد در راه خدای خود و آزادی از بند طاغوت را چشیدند و یوم‌الله بهمن بر تارک کتاب جهاد و شهادت و یاری الهی نقش بست.سی و سه سال از این رخداد بی‌نظیر قرن می‌گذرد و در این مدت، فراز و فرودهای فراوانی را دیده‌ایم.در آغاز سی و چهارمین سال فتح و پیروزی، بر ماست که با یادآوری لطف و رحمت الهی به وظیفه امروز خود آگاه باشیم:

1 ـ پاسداری و دفاع از اصل انقلاب اسلامی را به عنوان یک وظیفه اسلامی، انقلابی و ملی همواره به خود و دیگران یادآور شویم و به پیروی از قرآن کریم، یاد ایام الله باشیم؛ «فذکر بایام الله ان فی ذلک لا یات لکل صبار شکور»: ای موسی،‌ایام خدا را به مردم یادآوری کن که در آن برای صبوران و شکوران نشانه‌هایی است(3).

2 ـ عنایات حضرت حق تعالی، مبانی نظری و مؤلفه‌های پیروزی انقلاب اسلامی را یادآور شویم و بدانیم که اسلام ناب محمدی با قرائت آن فقیه اسلام شناس، حضور آگاهانه و مسئولانه مردم تا حد تقدیم جان و مال، رهبری روحانیت و در رأس آنان امام خمینی (ره) با ارایه تئوری ولایت فقیه از عوامل اصلی پیروزی بوده و هستند.

3 ـ کارنامه انقلاب اسلامی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی را ـ ‌که مهمترین دستاورد آن است ـ قدر بدانیم و در شرایط خطیر امروز به وظایف خود آگاه باشیم. بی‌گمان، این کارنامه مجموعه‌ای از کامیابی‌ها و ناکامی‌هاست؛ بنابراین، در تحلیل درست مؤلفه‌های هر دو حوزه از انصاف و عدالت دور نشویم، نعمت‌ها را پاس بداریم و اشاعه دهیم و ناکامی‌ها را شجاعانه بپذیریم و در پذیرش آنچه معلول عملکرد ماست، نترسیم. همچنین از نقد استقبال کنیم و آن را هدیه دوستداران نظام بدانیم.

4 ـ بزرگترین وظیفه شرعی و انقلابی، حفاظت از جمهوری اسلامی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است. کارآمدی این نظام در همه حوزه‌ها، رابطه معناداری با حفاظت از انقلاب و ماندگاری و صدور آن دارد؛ افسوس که در گذشته با غوطه‌ور شدن در ورطه‌های افراط و تفریط از اصول انقلاب اسلامی و الزامات جمهوری اسلامی ایران غافل ماندیم؛ زمانی با ابتلا به اصلاح‌طلبی افراطی، فرصت‌های گرانبهایی را از دست دادیم و امروز با افتادن در اصولگرایی افراطی، دست و پای خود را بسته و به خود مشغول شده‌ایم با نام عدالت، دفاع از ولایت، اظهار همدردی با مستضعفان و شعار اصولگرایی، قدرت را به دست می‌گیریم و در عمل، التزامی به آن اصول نداریم و دانسته یا ندانسته، حریم نظام و این مولود شریف انقلاب را می‌شکنیم و به راحتی اعلام می‌کنیم، قانون مصوب مجلس را نمی‌پذیریم و... و بر سر شاخ نشسته، بن می‌بریم. ای کاش، رهنمود اصولگرایی اصلاح‌طلبی، که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ـ مد ظله العالی ـ ارایه شد، سرمشق همه مسئولین باشد.

5 ـ در شرایطی وارد سی و چهارمین بهار انقلاب اسلامی می‌شویم که آثار صدور انقلاب اسلامی را به طور محسوس پیرامون خود می‌بینیم؛ هرچند برخی نمی‌خواهند به این تأثیرگذاری انقلاب اسلامی بر ملل مسلمان اعتراف کنند، از مواضع و تحلیل‌های دشمنان هویداست که عزم آنان در مقابله با این نظام و عصبانیت آنها برگرفته از بیداری اسلامی هم هست.این بهترین فرصت برای ماست که با پرهیز از حاشیه سازی‌های درون کشور و با اجرای برنامه‌های توسعه بر محور، چشم‌انداز ایران در افق 1404 پشتوانه‌های امید و اتکال ملل به انقلاب اسلامی را ارتقا دهیم، به ویژه در اوضاع کنونی و در رویارویی با جنگ اقتصادی غرب هوشمندانه عمل کنیم. افسوس و صد افسوس که راهبرد جهاد اقتصادی در سال جاری، مورد توجه و اهتمام مسئولین قرار نگرفت و‌ بی‌گمان روزی باید پاسخگوی کوتاهی‌های خود در برابر ملت شریف ایران باشند.

6 ـ ایران برای دومین بار، حوزه نفوذ خود را تا مدیترانه و مرزهای اروپا گسترش داده است و فرهنگ اسلامی و دینی، مخاطبان بسیاری ـ به رغم سلطه رسانه‌ای و خبری غرب ـ پیدا کرده است؛ بنابراین، این موقعیت ممتاز را غیمت شمرده و رهنمود امام خمینی (ره) را جلوی چشم خود قرار دهیم که رمز پیروزی انقلاب اسلامی، همان رمز بقاست و آن کلمه توحید و وحدت کلمه است.

بیاییم بار دیگر وحدت ملی و وفاق اجتماعی را به جهانیان نشان دهیم و به پاس صبح پیروزی و ایام و لیالی رحمت و برکت الهی در سی و سه سال پیش، کاستی‌ها را جبران و نسل جوان ایران اسلامی را امیدوار نگه داریم. انشاءالله

یدالله حبیبی

 

پانوشت:

1 ـ سوره فجر، آیه 1
2 ـ سوره محمد، آیه 7
3 ـ سوره ابراهیم، آیه 5
 




:: بازدید از این مطلب : 337
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1386 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: